Kaffe er favoritt drikke av mange mennesker. Fra veikanten kaffe bodene til fem-stjerners hotellet kaffebarer selge denne fin-smaksprøver og aromatisk drink.
Den inneholdt koffein i kaffe er antatt å være i stand til å vekke friskhet og fitness. Men på den andre siden fortsatt mange mennesker er redd for å drikke kaffe på grunn av helsemessige årsaker.
Med sikte på å svare at kontroversen, varianter av forskning er fortsatt kontinuerlig gjennomført fram til i dag tid til å finne ut fordelene av kaffe for menneskelige organer. Som en av verdens ledende eksportører kaffe, er Indonesia feiret for sin høye kvalitet kaffe.
Lagt inn av følgende årsaker, sitert fra kompas.com, er det for mye synd å gå glipp av å drikke en kopp kaffe.
Fighting fedme
Det kroppsvekt av de som ofte drikker kaffe blir funnet å være stabil i tolv år i sammenligning med den fra de som avstå fra å drikke kaffe. Dette er resultatet av forskning utført ved Harvard School of Public Health Team, i Boston, USA.
Legge opp ånden
Drikker kaffe i intervaller på arbeidet time er funnet å være i stand til å hjelpe oss forbli passform og konsentrert. Glykogen vil hjelpe oss å bli raskere og mer energisk i neste økt.
En forskergruppe påpeker at idrettsutøvere forbruker drikke som inneholder koffein karbohydrater etter sykling har mer glykogen (energiforsyning) i musklene hvis sammenlignet med de som ikke bruker det samme drink.
Lindrende risiko for sykdom
I samsvar med et forskningsprosjekt ved Nasjonalt institutt for miljømedisin i Sverige, og legger opp et forbruk av kaffe kan hindre oss mot risikoen for hjerte kreft. To kopper kaffe om dagen er nok til å begrense risikoen for kreft opp til 43 prosent.
En annen studie indikerer kvinner som bruker kaffe har en minske risiko for å få hjerteinfarkt før 24 prosent. De antioksidant tilgjengelig i kaffe antas å beskytte oss mot disse sykdommene.
En studie rapporterte i Journal Nutrition nevner at ugifte kvinner som ofte drikker kaffe daglig eier en minske risiko for å utvikle brystkreft før 40 prosent. Den koffein og polipenhol finnes i kaffe beskytter kroppen mot brystkreft.
Hjelpe en memorere strøm
En forsker fra Medical University of Inssbruck, hevder Østerrike at koffein kan hindre nedgang på ett memorere makt. Drikker en kopp kaffe før et viktig møte med klienter er veldig verdt å prøve for å skjerpe en memorere makt og tenkte.
Diluting omstendigheter
Bør håndtere mennesker svært vanskelig å samarbeide? Be dem om å drikke en kopp kaffe. Koffein vil få folk til å bli åpnet. Dette er det som er rapportert i en sak av European Journal of Social Psychology.
Forskere viser at koffein stimulerer kognitive funksjoner slik at folk åpnet og mer aktuelle.
RSS feed for kommentarer til dette innlegget · TrackBack URI